26 Ekim 2013 Cumartesi

Vag.Com (Vcds) Program Yükleme Rehberi

Merhaba arkadaşlar, günümüzde yaygınlaşan ve Vag grubu araçların vaz geçilmez uygulaması olan Vcds Programının nasıl yükleneceğini anlatacağım. Kablo almak isteyen fakat çekinen veya almış olup nasıl kurulacağını ve kullanılacağını bilemeyen üyelerimize ve misafirlerimize yardımcı olması dileğiyle...

UYARI !
LÜTFEN KABLONUZ BİLGİSAYARA BAĞLI VE PROGRAM ÇALIŞIRKEN İKEN İNTERNETE GİRMEYİNİZ !!!

Kablo ile birlikte gelen Cd, Dvd-Rom sürücüsüne yerleştirilir, aşağıdaki “Dosyaları görüntülemek için klasörü aç “ tıklanır...




Cd içerisinde bulunan 11.11 veya 12.10 exe uzantılı dosya tıklanır...



Next tıklanarak program yüklemeye başlatılır...









Program yüklendikten sonra kablo Usb portuna takılır, eğer “Aygıt sürücüsü yazılımı yüklemesi başarılı olmadı” uyarısı alınırsa;



Sırası ile masa üstünde Bilgisayarım simgesine sağ taıklanır, özellikler seçilir, gelen pencerede Aygıt yöneticisi tıklanır, Yanında sarı ünlem işareti olan Usb Kablo Sürücüsü üzerine sağ tıklanıp “Sürücü Güncelle” seçilir, gelen pencerede bilgisayarımı tara tıklarak Usb sürücüsünü içinde barındıran Cd seçilir ve sürücü güncellenir...















VCDS programı çalıştırılır, ilk kez kurulduğu için test yapılmalıdır, kablo bilgisayara bağlanır ve Options seçilir, gelen pencerede Test tıklanır, Ok alındıktan sonra pencere kapatılır ve Save yapılarak program kullanıma hazır hale getirilir...





23 Ekim 2013 Çarşamba

Jetta MK6 Ayak Altı Altı Aydınlatma Montajı

Merhaba arkadaşlar, bu konu başlığı altında Ayak Altı Aydınlatmalarının nasıl montaj yapılacağını anlatacağım. Montaj sırasında ve sonrasında oluşabilecek her hangi bir problemden dolayı sayfam ve şahsım sorumlu tutulamaz ! Montaj konu anlatımı bana ait olup her hakkı sayfama aittir, izinsiz kullanılamaz...

Ayak Altı Aydınlatmlarınızın çalışması için kodlanması geremektedir, nasıl kodlanacağı aşağıda resimli olarak anlatılmıştır...

Ayak Altı Aydınlatma - Vag.com Kodlaması Resimli Anlatım

1. Arkadaşlar sigorta kutusuna ulaşmak için far anahtarının altına düşen plastik parça el marifeti ile yerinden çıkartılır sigorta kutusu aşağıda yeşil işaret ile yuvarlak içine alınan yerlerden vidaları sökülerek çıkartılır...

Kablo demeti üzerindeki ayak altı aydınlatma pini, sigorta kutusu arkasında bulunan mavi ok ile işaretlenmiş kablo demetlerinin bağlı bulunduğu konnektöre çekilir...



2. Kablo demeti üzerindeki ayak altı aydınlatma pini, kontektöre bağlamak için kırmızı okla işaretlenmiş soket yerinden çıkatılır. Çalışma dar olduğu için bir sonraki resimde işaretlenmiş vida yerinden sökülür böylece soketi tutan plastik parça ayrılarak size geniş çalışma alanı sunacağından ortadaki soketin yerinden çıkarılması daha kolay olur...





3. Sarı ok ile işaretlenmiş muhafaza tırnakları attırılarak içindeki mavi okla işaretlenmiş soket çıkartılır...



4. Kablo demeti üzerindeki ayak altı aydınlatma pini turuncu ile işaretlenmiş açık mavi kablonun yanındaki boş pine yani soket üzerindeki 50. pine takılır...





5. Kablo demeti üzerindeki ayak altı aydınlatma şase kablosu sarı veya kırmızı ok ile işaretlenmiş vida yuvalarından birine vidalanır...



6. Kablo demetinin etrafta görünmemesi ve orjinal olarak yerletirilmesi için vites kutusunun içinden ön ve arka bölümlere dağılımı yapılır...



7. Sol ön ayak altı aydınlatma için, kablo hattı vites kutusu içerisinden sarı çizgi çizilmiş hat izlenerek döşeme altından kalorifer borusunun oraya çekilir...Biz plastik bir çerçeve yaparak kalorifer borusunu tutan vidaya sabitledik...



8. Sağ ön ayak altı aydınlatma için, kablo hattı vites kutusu içerisinden sarı çizgi çizilmiş hat izlenerek döşeme altından kalorifer borusunun oraya çekilir... Biz torpido altındaki sünger maddeyi led aydınlatma büyüklüğünde keserek çerçeve yaptık...





9. Sol arka ayak altı aydınlatma için, kablo hattı, vites kutusu içerisinden sarı ve mavi çizgi çizilmiş hat izlenerek döşeme altından ön koltuk kızağına, oradanda kızak altındaki döşemenin altından ön koltuk altındaki yuavasına çekilerek yerine led lamba ile takılır...



10 Sağ arka ayak altı aydınlatma için, kablo hattı, vites kutusu içerisinden sarı çizgi çizilmiş hat izlenerek döşeme altından ön koltuk kızağına, oradanda kızak altındaki döşemenin altından ön koltuk altındaki yuavasına çekilerek yerine led lamba ile takılır...







Not: Kablo demetinin uzunluğunu düşünerek ve koltuk ileri geri hareketinide göz önünene alarak yapılabilecek kablo dağılımı vites kutusunun içerisinden yapılmalıdır...

Montaj yapacak okurlarıma ve misafirlerime yardımcı olması dileğiyle...

Merhaba Arkadaşlar açmak istediğiniz özelliği iyi günlerde kullanmanız dileğiyle!

Not: * Kodmala sırasında ya da kadlama sonrasında olası problemlerde tarafım veya sayfam sorumlu tutulamaz!
Konu anlatımı bana özel olup, her hakkı sayfamıza aittir!

* Kodlamalar Trendline / Comfortline / Highline donanıma göre farklılık gösterir!

Gerekli Ekipmanlar

1. Windows Xp ve üzeri işletim sistemine sahip olan bir laptop
2. Vcds Program
3. Vcds Kablo (11.11.3)

Kodlama Öncesi Yapılacak İşlemler

Auto Scan

Auto Scan kodlama öncesi yapılması gereken bir işlemdir. Kodlama sırasında yada kodlama sonrasında olası problemlere karşı, aracın var olan özelliklerini kayıt etme işlemidir.




Kod Listesi:

Ayak Altı Aydınlatma - Vag.com Kodlaması Resimli Anlatım:









Byte 12 Bit 5 ve Byte 20 Bit 0 işaretlenir ve ayak altı aydınlatmalarınız yanar ...





19 Ekim 2013 Cumartesi

Jetta MK 6 TPMS (Lastik Basınç Monitör Sitemi) - ESP Tuş Montajı ( Çekiş Kontrol Sistemi )

 Merhaba arkadaşlar, bu konu başlığı altında ESP On/Off  ve TPMS tuşlarının nasıl montaj yapılacağını anlatacağım. . Montaj sırasında ve sonrasında oluşabilecek her hangi bir problemden dolayı sayfam ve şahsım sorumlu tutulamaz !

 ESP Sisteminin çalışması için her hangi bir kodlamaya ihtiyaç yoktur fakat TPMS montajı yapan ya da yapacak için kodlama bilgisi aşağıdaki montaj konusunun altında mevcuttur...


1. Vites körüğü çerçevesi aparat yardımı ile tırnaklarından çıkartılarak sökülür...







2. Çakmaklık ve düğme konsolu 3. resimde işaretli vidalar sökülerek yerinden çıkartılır... Alttaki çakmaklık ve park sensörü kablo soketleri çıkartılır, boş olan düğme muhafazaları çıkartılarak sırasıyla ilk başa ESP yanına TPMS ve isteğe göre Park Sensörü tuşlarının montajı yapılır...





3. ESP kablo seti üzerinde gelen kablo tesisatında çakmaklıktan elektirik almak için bir dişi bir de erkek olmak üzere iki tane beyaz soket bulunmaktadır. Araç çakmaklığında bulunan orjinal erkek soket kablo setinde gelen dişi sokete takılır, diğer erkek soket ise çakmaklığı takılarak tuş işlevi ve tuş lambasını yanması için gerekli olan elektirik hiç bir kablo sıyırma işlemi yapılmaksızın alınmış olur...







4. Elinde her iki buton ve kablo tesisatı olan arkadaşlar, Not: Yeni gelen kitlerde bu işleme gerek yoktur...

1. ESP Soketi üzerindeki 3 numaralı pini sökecek ve TPMS ile gelen küçük siyah parçanın 1 numaralı pine takacak
2. ESP Soketi üzerindeki 6 numaralı pini sökecek ve TPMS ile gelen küçük siyah parçanın 2 numaralı pine takacak
3. ESP soketi üzerindeki 4 numaralı pini sökecek ve TPMS ile gelen küçük siyah parçanın 3 numaralı pine takacak
4. ESP Soketi üzerindeki 5 numaralı pini ABS Kontrol Modülünde 39 numaralı pine takılacak

5. TPMS Kablo demeti üzerindeki boşta olan yeşil kablo ESP soketi üzerindeki 3 numaralı pine takılacak
6. TPMS Kablo demeti üzerindeki boşta olan kahveringi kablo ESP soketi üzerindeki 6 numaralı pine takılacak
7. TPMS Kablo demeti üzerindeki boşta olan siyah kablo ESP soketi üzerindeki 4 numaralı pine takılacak
8. TPMS Kablo demeti üzerindeki 4 numaralı pin ABS Kontrol Modülünde 35 numaralı pine takılacak

Son olarak pinleri taktığımız küçük soket ile diğer küçük soketi birleştireceğiz ve devre tamamlanmış olacak...

Not: Kırmızı Ok = Tpms kablo demeti üzerinde boşta kalan kabloları gösterir, Sarı Ok = Tpms soketi üzerindeki büyük soketi , Yeşil Ok = Tpms kablo demeti ile birlikte gelen küçük siyah parça ve yukarıda anlatımı yapılan bağlantıları gösterir...



5. ESP/TPMS kablolarını ABS Kontrol Modülüne çekmek için, aşağıda resimde görülen sünger üzerindeki vidalar sökülerek çıkarılır.



Ben kabloarı çekmek için aracın sağ tarafında resimde görülen kalorifer borularının geçtiği yeri seçtim, böylece aracın sağ tarafında bulunan ABS Kontrol Modülüne daha kolay ulaştım ve Eps/Tpms kablolarını keserek uzatma ihtiyacı duymadım, lütfen sizde montaj yaparken ya da yaptırırken kabloları aracın sağ tarafından kablo kılavuzu geçirin...



Kablolar kolayca iç kısma çekildi...





6. ABS Kontrol Modülünü çıkarmak için ok ile işaretli mandalı yukarı çekmeniz yeterli, kendi kolayca çıkacaktır...



7. ESP için gelen kablo 39 nolu pine, TPMS için gelen kablo 35 nolu pine takılır. Takma işlemi yapılmadan önce modülün koruma muhafazası tırnakları attırılarak çıkarılır, mor pin kilidi sola ittirilerek açılır böylece pinler takılır, pin kilidi kapatılır muhafaza takılır ve modül yerine takılarak montaj bitirilir...



8. Vites körüğü ve çervesi yerine takılır...





Sonuç :









Not: * Kodlama sırasında ya da kodlama sonrasında olası problemlerde tarafım veya sayfamsorumlu tutulamaz!
Konu anlatımı bana özel olup, her hakkı sayfamıza aittir!

* Kodlamalar Trendline / Comfortline / Highline donanıma göre farklılık gösterir!

Gerekli Ekipmanlar

1. Windows Xp ve üzeri işletim sistemine sahip olan bir laptop
2. Vcds Program
3. Vcds Kablo (11.11.3)

Kodlama Öncesi Yapılacak İşlemler

Auto Scan

Auto Scan kodlama öncesi yapılması gereken bir işlemdir. Kodlama sırasında yada kodlama sonrasında olası problemlere karşı, aracın var olan özelliklerini kayıt etme işlemidir.



Lastik Basınç Monitör Sistemi (TPMS) :